רוצים לפרסם אצלנו ?

ההיערכות המדינית והביטחונית למשט שצפוי לצאת מטורקיה לרצועה בימים הקרובים - והניס [...]

הודיע: לוקח פסק זמן מהחובות הציבוריות, שוקל להתפטר [...]

"סמכו עליו בעיניים עצומות, הוא עזר לנו לפצח" [...]

RSS Error: A feed could not be found at http://rss.nana10.co.il/?s=126. A feed with an invalid mime type may fall victim to this error, or SimplePie was unable to auto-discover it.. Use force_feed() if you are certain this URL is a real feed.

כתב אישום חמור הוגש נגד המעורבים ברצח שמעון רביבו ובניסיון לרצוח את בן כהן ואלי [...]

בישראל אומרים שקטאר לא סיפקה את הסחורה, ומתכוונים לשים את מלוא כובד המשקל על הצי [...]

בימים קשה אלה שעוברים עלינו כמדינה, הרצוג צריך לעשות מהלך שיוציא אותנו כחברה מהמ [...]

על רקע קיפאון נמשך בגבול הצפון ועשרות אלפי תושבים שמפונים מבתיהם, גיורא זלץ התרא [...]

האם כניסת צה"ל לרפיח היא רק עניין של זמן? בצילומי לוויין שפורסמו ב"רוי [...]

הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס היום וידון בכניסה המתקרבת לרפיח. הכתב והפרשן הצבאי או [...]

מ' עדיין לא יכול להיחשף מאחר והוא בחר להמשיך בשירות המילואים המסווג, ורק בת [...]

יהושוע מתייחס לפרסום לפיו אל"מ דביר חבר, מפקד היחידה המובחרת רפאים הודיע למ [...]

- איתי פת-יה

הכנסות חברת אבטחת התוכנה צ'ק פוינט צמחו ב-6% ברבעון הראשון של השנה, אך הרוו [...]

- דפנה מאור

האם יגיע יום שבו השותפים לדברי העבירות הרבות שמבצעת ממשלת ישראל הנוכחית יידרשו ל [...]

- איילת שני

ההיסטוריונית רעות הררי מספרת איך התגבר הממשל האמריקאי על הזעם והמשקעים, ושיקם את [...]

- נטע אחיטוב

מחקריה של פרופ' גבע מלמדים כיצד סנכרון המדדים הפיזיים מתרחש באופן אוטומטי, [...]

אהבתם?
שתפו בקליק!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

זני קנאביס רפואי – מה ההבדל בין סאטיבה לאינדיקה?

דף הבית של ישראל » מאמרים » זני קנאביס רפואי – מה ההבדל בין סאטיבה לאינדיקה?

עד לפני שנים לא מעטות, כאשר היינו מדברים או שומעים על קנאביס, הדבר הראשון שהיה עולה לנו לראש זה שמדובר בחומר לא חוקי, חומר מסוכן אשר עלול לגרום נזקים משמעותיים לגוף ולנפש.

עם הזמן ובמיוחד בעשור האחרון הדעות השתנו, לפחות באופן חלקי, וכיום מותר השימוש בצמח הקנאביס לצרכים רפואיים. לא רק שמדינות רבות מתירות להשתמש בו לשם כך, אלא שיש לא מעט אנשי מקצוע, רופאים וחוקרים, אשר ממליצים על צריכת קנאביס רפואי במקרים שונים. גם מדינת ישראל מתירה היום באופנים שונים שימוש בקנאביס לצרכים אלו.

קנאביס רפואי הוא חומר עישון, כמו קנאביס רגיל, אך הוא מיועד עבור אנשים שמתמודדים עם מצבים רפואיים שונים, כגון כאב כרוני, וכן להקלה על מחלות ובעיות אחרות. צריך לומר, המחקר וההכרה בכך שמדובר בחומר בעל סגולות רפואיות, איננו חדש. במשך לא מעט שנים בתרבויות שונות היה נהוג להשתמש בקנאביס לצרכים רפואיים. היום זה מדעי ולכן מותר השימוש באופן חוקי.

זנים של קנאביס רפואי וההבדלים ביניהם

בדומה לקנאביס רגיל, גם במקרה של קנאביס רפואי אנחנו יכולים למצוא זנים שונים אשר נבדלים אחד מהשני במאפיינים מסוימים. כך למשל, אנחנו יכולים למצוא שני זנים שנחשבים מאוד פופולאריים, סאטיבה ואינדיקה.

לפני שאנחנו נציג את ההבדלים בין הזנים הנ"ל, חשוב להדגיש שכל אחד מהם מספק ערכים מסוימים, כל אחד בנוי אחרת, ולכן גם כל אחד מהם יכול להתאים למטופלים שונים. חשוב להדגיש עוד, לא רק שיש הבדל במאפיינים שלהם באופן מעשי, אלא גם האחראים על הנושא של קנאביס רפואי רואים את ההבדל ומתייחסים אליו על פי הצרכים שלהם.

ההבדל בין שני זני הקנאביס הרפואי בא לידי ביטוי קודם כל במבנה שלהם. אינדיקה הוא הרבה יותר צפוף, "שמן" יש לו עלים קצרים ורחבים כאחד. לעומת זאת, סאטיבה הוא בעל מבנה צר, עלים דקים ומשוננים וכן יש לו גבעול גבוה.

כאמור ההשפעות אינן באות לידי ביטוי אך ורק במבנה אלא גם בגורם יותר חשוב, ההשפעה של כל אחד מהזנים. סאטיבה נחשב לחומר יותר ממריץ, מעורר, יצירתי, וכן מפחית דיכאון, לעומת זאת אינידקה הוא חומר מרגיע יותר, מפחית חרדות, מרדים ומרגיע תחושת כאב.

מאחר ומאפייני ההשפעה שלהם שונים אז באופן טבעי גם הטיפול בבעיות רפואיות הוא שונה. אינדיקה מתאים למי שמתמודד עם תחושות כאב, טראומות, חרדות ועוד. בעוד סאטיבה מתאים לחולי סרטן שעוברים טיפולי כימותרפיה, אנשים שמתמודדים עם כאבי ראש כרוניים, דיכאון ועוד.

איך יודעים באיזה זן להשתמש?

בעיקרון, הרופא ממנו מקבלים את המרשם עבור קנאביס רפואי אמור להחליט על פי סוג הבעיה איתה מתמודדים, מה לרשום במרשם ואיזה זן על המטופל או המטופלת לקחת ובאיזה מינון.

מאמרים נוספים שאולי תאהבו
דפיוזר
דפיוזר – עולם שלם של ריחות

דפיוזר מקלות עץ או חשמלי – מהי העדפה שלך? מבשם אוויר חשמלי מפזר את הניחוח ע"י ונטה כך תמציות הריח, שלרוב יהיו על בסיס של 100 אחוזי שמן, יתפזרו בחללים באופן שווה.

קרא עוד »
תאונת דרכים
טיפים מעשיים – איך להתנהג בעת ביצוע תאונה

תאונת דרכים, קלה ובוודאי קשה, יכולה להיות דבר מאוד לא נעים. בין אם אנחנו נפגעים בה באופן פיזי ובין אם נגרם אך ורק נזק לרכב. התאונה נגרמת לרוב בהפתעה ומשאירה אותנו בטראומה, אשר לעיתים נמשכת זמן רב, הרבה אחרי שאנחנו עוזבים את המקום, מטופלים וחוזרים אל שגרת חיינו.

קרא עוד »